2015. jún. 29.

Novels by Juliet kritika

Sziasztok!
Egy újabb kritikával jelentekezem, ezúttal a Novels című blogról Juliet tollából.



Design: Amikor megláttam, majdnem felsikítottam, hiszen a Barca a kedvenc csapatom, és ezen a képen még Fabre is rajta van. Nem kezd el oldalakon keresztül ömlengedni róla. Viszont azt nem nagyon értem, hogy miért ők vannak kint, amikor csak egyetlen Messi-s történet van, a többi mind németes, és ráadásul Bayern-es vagy. Sőt, ez igazából nem is fejléc, csak egy kép, amelyre van húzva két textúra, és rá van írva a cím, ennek ellenére nem rossz, bár én lecserélném. A zöld szín sem passzol a blog színeihez. Egy egyszerű blogger sablon van beállítva, és az van picit megvariálva, kódok nincsenek, csak az egyetlen szövegdoboz az Információknál. A modulok elrendezése jó, de a menü egy az egyben hiányzik. Sokkal átláthatóvá tenné a blogot egy olyan oldal, ahol a novelláid külön-külön fel vannak tüntetve. A fekete szöveg nagyon beleolavad a lilába, a chat szintén. A háttérben a textúra pedig meg van törve. Megjegyzem, nekem az előző kinézet sokkal jobban tetszett.
Ajánlanék egy teljes design átalakítást, a blogról az éppen aktív emberek megcsinálják, vagy ha nagyon szükséges, akkor én is rendelkezésedre állok bármiben.

5/10

Novellák: Imádom a novellákat, ahogy azokat a focistákat is, akikről írtál. Csak hármat olvastam el, azokról írok.
  • Marco Reus novella: Az első gondolatom az volt, hogy Mario miért mindekinek valami hasolnó, mint például a Töki vagy a Kölyök? Nekem is. Szerintem ez nagyon élethű, a karakterépítés jó volt, én is teljesen így képzelem el őket. Jól kiragadtad azt momentumot, amikor Götze eligazol. Marco nagyon jól fogadta, teljesen logikus, hiszen profik, nem játszhatnak örökké egy csapatban. A vége kicsit fura volt, mintha igazából nem is lett volna. 
  • Mario Götze novella: Az orvos-focista párosítás nagyon megszokott, sok helyen lehet ilyet olvasni, nem mondom, hogy nem jó, mert rengeteg dolgot ki lehet hozni belőle. Sajnos neked nem sikerült. Felszínes volt, összecsapott, semmi érdekes kiegészítés nem volt, és a barátnőkérésnek is túl nagy feneket kerítettél, mintha csak a kezét kérte volna meg. Legközelebb jobban gondold át, hogy ki mit és miért cselekszik, és akkor jobb lesz! :) 
  • Leo Messi novella: El tudom képzelni, hogy valaki egy tetőn Jack-et iszogat, és gondolkozik. Én is csináltam már. De azt nem, hogy pont Leo téved oda, azt meg méginkább nem, hogy nem ismeri. A csaj Barcelonában él, szinte lehetetlen, hogy ennyire ne legyen képben. Sokkal hihetőbb lenne, hogy nem szereti a focit, ezért közömbös. A sanyarú sors összehozza az embereket. Tetszett, hogy Messi játékos volt, hogy együtt berúgtak és nevettek. Rövid volt, lényegre törő. Jó! :) 
7/10

Stílus: A szöveg nem sorkizárt, sok az elírás és a helyesírási, központozási hiba, a szóhasználat sokszor nem megfelelő, a mondatok rövidek, tömörek.
Nézzük novellákra bontva:
  • Messi-s novella: "Katalónia fővárosában ilytájt a legszebb." - Mi? Nem magyarázod meg, hogy mire is gondolsz. Lehet szép az idő, a szél, a tenger, a Jack-es üveg, vagy akár egy zsák krumpli is. A whisky nevét így írjuk helyesen: Jack Daniel's-em. "-Nem kell a pénzed, van elég nekem is. Én ki vagyok? Lionel Messi, az FC Barcelona csapatkapitánya és csatára. Te ki vagy?" - Túl sok beszéd és információ egyetlen mondatban. Próbáld valahogy így:
    -Nem kell a pénzed, van nekem is elég - intett le rögtön. Leül mellém, és meglepetten néz rám.-Mi az? - húzom fel a szemöldököm. 
    -Azt kérdezted, ki vagyok? - Bólintottam. 
    -Lionel Messi vagyok, az FC Barcelona csatára és csapatkapitánya. És te?""...és nagyot kortyol belőle. Nagyokat kortyol belőle, s megissza a felét." Ebben a két mondatban kétszer elmondod ugyanazt. Tőlem valahogy így hangozna: Nagyot kortyol az üvegből, szinte megissza a felét. 
  • A Marcos novellából egyetlen részt emelnék, ki amely nagyon bántotta a szemem: "Az ebéd után ledőltem egyt aludni, mert este úgy se alszok sokat. Beállítottam a telefonom ébresztőjét este hatra, hogy legyen időm elkészülni. Utána ledőltem és elaludtam." Próbáld valahogy így: Miután elfogyasztottam a tegnapi, ebédnek kinevezett pizzámat, ledőltem kicsit a kanapéra pihenni, hiszen éjjel nem lesz rá lehetőségem -  meg amúgy sem azért megyünk. Beállítottam a telefonomon az ébresztőt a megfelelő időpontra, majd a másik oldalamra fordultam, és elszundítottam. 
5/10
Összesen: 17/30

Remélem nem bántottalak meg semmivel! Látok lehetőséget benned is és a blogodban is, ha valamire szükséged van, ne habozz írni! Puszi, Brooke. 

1 megjegyzés:

  1. Kedves Brooke!
    Köszönöm szépen a kritikát, igyekszem meg fogadni őket!
    Ölel: Juliet xoxo

    VálaszTörlés

Anaya zatracone-dusze