2015. máj. 31.

Kritika 15# - Dirty Rhythm

Sziasztok, sziasztok!
Újabb kritikát hoztam, ezúttal E. C. Black blogjáról, a Dirty Rhythm-ről. 


Kinézet: A színvilág alapvetően nem rossz, sőt! Kifejezetten tetszik a "rózsaszín és annak különböző árnyalatai" stílussal övezett blog, de lenne néhány dolog, amibe bele tudnék kötni. 
Először is, a fejléc teljesen üres. Nincsenek rajta textúrák, képek, elmosások, csupán ugyanaz a lány háromszor bemásolva, na meg a cím, ami véleményem szerint túl nagy helyet foglal el az összképen. Az pedig, hogy a háttere ugyanolyan színű, mint a blogé, csak ront a helyzeten. Szerintem szedd ki ezt a sok mozaikot, mert nagyon látszik a törés az oldalon, miközben az ember egyre lejjebb görget rajta - ráadásul homályos is. Ennél még akár egy egyszínű háttér is ízlésesebb lenne, gondolj csak bele. Egyszerű, az igaz, de legalább nem lennének vele ilyen problémák. 
A modulokról: a lekerekített szélű, árnyékolt szövegdobozok nagyon jól mutatnak az oldalon, a bennük lévő tartalommal sincsen semmi baj. A fülszöveg kifejezetten tetszik. Szerintem jól meg van írva, elő van vezetve, és lezáratlan: rengeteg kérdést és kíváncsiságot hoz maga után, ami lázba hozza az olvasót, hogy minél előbb elkezdhessen megismerkedni a blogoddal. Az oldalak sorrendje is megfelelő, a fejezeteket szépen sorban linkeled be egymás alá. A szereplők képei is rendben vannak, bár azt nem értem, Jeremyé miért nem színes, mint a többi? A trailer, amit rendeltél, még a jövőhéten el fog készülni, csak kicsit csúszásban voltam az idővel, elnézésedet kérem. 
A chatbox betűszínével elégedett vagyok, a háttere viszont picit elüt a színvilágtól. Barack? Miért pont barack? Szerintem annyira nem illik ide, én változtatnék rajta, persze ez a legkevésbé szembetűnő hiba az oldalon.
Összességében tehát jó, csupán a helyedben változtatnék a hátteren meg a fejlécen, hogy ne legyenek ennyire homályosak. 
3/5

Történet: A prológusról: majdnem minden szempontból megfelel az elvárásnak. A főszereplőről ír, a múltban játszódik, s olyan sztorit ölel körbe, aminek meghatározó szerepe lesz a későbbiek során. Én egy dologgal nem vagyok megelégedve, méghozzá a hosszúságával. Szerintem egy jó prológus a tiednél egy kicsivel nagyobb terjedelmű. Tartalmilag nem volt gond vele, csak én személy szerint szívesen tovább olvastam volna, mert ebből túl sokat nem tudunk meg. 
Az első két fejezet (ennyi van fent egyenlőre) már kicsivel jobban tetszett. Igaz, ezek sem sikerültek túl hosszúra. Szerintem ahelyett, hogy több részre bontasz egy eseményt, írhatnád egybe is, mert így terjedelmileg jobb lenne olvasni. Pont, amikor kezdenénk belelendülni, egyszer csak vége a fejezetnek, mi pedig értetlenül csücsülünk előtte, hogy: "Mi? Ennyi volt?". Ettől eltekintve egészen jóra sikeredtek. Bár a párbeszédekre több hangsúlyt fektetsz, mint a leírásokra, szerintem ezen s javíthatnál, mert így kicsit úgy tűnik, mintha gyorsan elsiklanál a dolgok fölött ahelyett, hogy részletesebben ecsetelnéd őket. 
Az alapsztori egyébként tetszik: szeretem a tánc témájú blogokat, a tied alaptörténete pedig elsőre izgalmasan hangzik, noha igaz, hogy sok táncos blog szól viszályról, de ha valaki egyedien alakítja a történetet, semmi ellenvetésem nincs a sablonosságával kapcsolatban. 
4/5

Szereplők: Egy apró megállapítás az elejére: a szereplők topikban véleményem szerint túl sok karakter kép van, így az elején. Változtathatnál kicsit rajta: én a helyedben folyamatosan tenném fel őket úgy, hogy amint felbukkan az adott szereplő a történetben, felraknám a képét is az oldalra. 
Alapvetően jó karaktereket választottál: a főszereplő és a két barátnője már első pillanatban szimpatikussá válik számunkra. A külsejükön kívül sokat nem tudunk meg róluk, de kezdetben, hiszen még az elején vagy, ez is elegendő. A mellékszereplőkről is annyi információt csöpögtetsz az olvasóidnak, ami elegendő ahhoz, hogy el tudjuk őket képzelni. Ez szép munka! Van ugyanis olyan, aki totálisan elfelejti jellemezni a mellék karaktereit.
Természetesen az, akit leginkább ismerünk, a főszereplő, Katherine. Valósághűen ábrázoltad, teljes mértékben el lehet őt képzelni. Valamennyit a múltjáról, a gyerekkoráról is megtudunk a sztori olvasása közben, emellett kiderül néhány apróbb információ is róla (például, hogy nem szereti a ribancokat...). Komolyra fordítva a szót, nagyon eltaláltad. Erőteljes a karaktere, határozott jellemvonásokkal. Alig várom, hogy többet is megtudjak róla!
5/5

Fogalmazás, stílus: Egy két elgépelési hibán kívül nem sokat találtam benne. Mint korábban említettem, én a párbeszédek helyett a leírásokra picivel nagyobb hangsúlyt fektetnék, na meg arra is, hogy belsőleg jobban megismertessem a karaktereket.
Ezektől eltekintve szépen írsz, gyakran csempészel bele humort, ami megnevetteti az embert. Kialakult egyfajta egyedi stílusod, ami teljesen közvetlen az olvasóiddal. Ez pozitívum, nem mindenki képes rá. 
Jó tanácsként tehát: több leírás, emellett mielőtt publikálsz, olvasd át többször is a szöveget, hogy biztosan ne legyenek benne szemet szúró hibák. Ezeket betartva máris élvezhetőbbé válik az olvasás.
4/5

Összesen: 16/20
Sok sikert kívánok Neked a továbbiakban is a bloghoz: 

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen köszönöm a kritikát. :) Megpróbálok javítani a dolgokon, és - bár nem szeretnék magyarázkodni - az első fejezetben én kicsit úgy éreztem, hogy túl sok a leírás, a száraz szöveg, ezért a másodikban már inkább a párbeszédre koncentráltam. DE most akkor megpróbálok mindkettőre ugyanakkora hangsúlyt fektetni.
    És még egyszer köszönöm a kritikát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :)
      Örülök, ha tudtam segíteni. Igen, sajnos nehéz mindig összehozni az egyensúlyt a párbeszédek és leírások között, nekem is sokszor meggyűlik velük a bajom.

      Törlés

Anaya zatracone-dusze