2015. máj. 10.

A fájdalom tengerében kritika - Brooke Oakins

Sziasztok!
Elkészült az első kritikám:

Link


Cím: A fájdalom tengerében
Besorolás: fantasy, akció, romantika, fanfiction - Bosszúállók
Író: Jappancs

Történet: A prológus nagyon tetszett, annak ellenére, hogy szinte minden hasonló történet így kezdődik - kislány szülei/hozzátartozói/barátai meghalnak. Azt hiszem, ez a magára utaltság már kiirthatatlan az írói körökből. De nincs jogom panaszkodni, hiszen én is használom. Mégis nagyon jól megfogalmaztad, élvezhető volt, és egy kicsit talán más is a többihez képest, így egyátalán nem éreztem azt, hogy ponyva, teljesen élvezhető volt. Az utolsó előtti bekezdés kilógott a sorból. Én talán így írtam volna: Mint később kiderült, a neve Loki. A magamban elraktározott információkon kívül, miszerint a keze hideg, de a szíve hatalmas, mindössze ennyit tudtam meg az én első, és egyben utolsó szerelmemről. A legutolsó bekezdés viszont nagyon szép volt. Ez az ég siratása téma nagyon tetszik. Én is szeretem az időjárást párhuzamba hozni a hangulattal.
A történet folytatása kicsit zavaros volt, sok apró részletet nem értettem, hiszen nem ismerem a Bosszúállókat. Miért vette magához a lányt a S.H.I.E.L.D.? Egyáltalán mi az a S.H.I.E.L.D.? Ezen javíthatnál, ugyanis sokan nem ismerik az alaptörténetet. Ajánlom, hogy tegyél a menüsorba egy Ismertetőt, amelyben részletesen írsz a sorozatról - vagy legalább arról a részéről, amely kapcsolódik a történethez. 
Valamint a fogalmazásod sem mindig volt teljesen világos. Az első fejezetben nem nagyon értettem az a részt, amikor Emesét a szobájába vezette és bezárta Bálint. 

7,5/10

Karakterek:

  • Emese: Nekem túl jellemtelen. Olvas, nem ágyaz be, nem ért a laptopokhoz, nincsenek rokonai és reménytelenül szerelmes. Ennyit tudtunk meg róla. Ha ő a főszereplő, akkor kicsit  jobban is kifejthetnéd, mert nincs, ami megfogja az olvasót, és egy idő után unni fogja. Érd el azt, hogy érdekes legyen, akarjunk vele menni! Talán tehetnél bele több olyan részt, amely konkrétan róla szól, amelyekben kiemeled egy-egy tulajdonságát. Például: A fülem mögé tűrtem egy hosszú tincset a hajamból. Egészen kiskorom óta növesztem, bár magam sem tudom ,miért, egyszerűen így alakult. Mindig is rövid hajat akartam, ezt a mostani hátam közepéig érőt nem éreztem magaménak - nem passzolt a fiús stílusomhoz ezért legtöbbször copfba fogva hordtam. Persze, a nővérem esküvőjére ezt nem tehettem meg, főleg, hogy koszorúslány voltam. Utáltam a rózsaszín koktélruhámat is. Meg amúgy is: minek ide ekkora felhajtás? Nem elég, ha csak a szűk család előtt megy férjhez? Ha szeretik egymást, akkor nem mindegy, milyen az esküvő? 
  • Loki: Az a karakter, aki elsőre megfogott. Nem tudom, mi van benne, de magával ragadott. Az, hogy nem emlékszik Emesére, teljesen várható volt. Valahogy nem tudtam elképzelni, hogy zokogva egymás karjaiba omlanak az első találkozáskor, és másnap megszöknek, hogy összeházasodjanak. Tipikus pasis jellemről árulkodik. Tetszik.
  • Hill: Nem tudom eldönteni, hogy tetszik-e vagy sem. Néha igen, néha nem, habár nem sokat tudunk meg róla. 
6/10


Fogalmazás: A szöveg sorkizárt, a bekezdések jelölve. Néha kissé érthetetlenül fogalmazol, de erre már kitértem. Viszont: hiányolom a leírásokat. Milyen a környezete? Hogy van berendezve a szoba? Úgy kéne éreznem magam, miközben olvasok, mintha egy filmet néznék. Ehelyett olyan volt, mintha egy klasszicista színházban ültem volna, ahol nincs díszlet, csak az üres színpad, és a kellékek csak jelzésszerűek. 
Elírás csak egy két helyen van, viszont a helyesírásodon javíts, ugyanis rengeteg a központozási hiba! Nagyon sok helyről lehagytad a vessző például. 

6/10

Összesen: 19,5/30 pont.

További sok sikert a bloghoz! 
Puszi, Brooke  





2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Köszönöm! Lehet, hogy létrehozok egy, a világgal, foglalkozó menüpontot, hogy érthetőbb legyen! :)

    VálaszTörlés

Anaya zatracone-dusze